نرم افزار مدیریت باشگاه ابزاری است که به باشگاه ها و انجمن ها کمک می کند تا کسب و کار خود را مدیریت کنند و خدمات مشتریان را افزایش دهند. چنین مشاغلی ممکن است شامل باشگاه های ورزشی، باشگاه های سلامت، مراکز تناسب اندام و سلامتی و موارد مشابه باشد.
اکنون که با تعریف سیستم باشگاه مشتریان آشنا شدید، باید در مورد شباهت های آن با ابزارهای مدیریت قرار ملاقات نیز اطلاعاتی کسب کنید. با این حال، با همراه داشتن ویژگیهایی برای مدیریت عضویت/سوابق، بازاریابی و تبلیغات، گزارشدهی، و صورتحساب و پرداخت و غیره، فراتر از تسهیل رزرو و زمانبندی است. باشگاه یک تجارت است، بنابراین کارایی و بهره وری نام بازی است و صاحبان باشگاه به سیستمی برای ساده کردن وظایف، خودکارسازی فرآیندها و ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان نیاز دارند. نرم افزار مدیریت باشگاه چیست مگر راه حلی برای رفع نیازهای خاص این نوع کسب و کار.
مراکز تناسب اندام در سال های اخیر در سرتاسر جهان به صورت قارچ رشد کرده اند که نشان دهنده روند مداوم و اهمیتی است که مردم برای سلامت و رفاه خود قائل هستند. صنعت تناسب اندام و ورزش یک تجارت بزرگ است و طبق گزارش ها بیش از 100 میلیارد دلار ارزش دارد. بیش از 180000 باشگاه بدنسازی در سراسر جهان وجود دارد که از 145 میلیون عضو، 84 میلیارد دلار به دست آوردند. بیش از یک سوم جمعیت جهانی اعضای باشگاه بدنسازی در ایالات متحده است که در آن 34000 مرکز تناسب اندام وجود دارد.
در حالی که چشم انداز صنعت تناسب اندام که رشد سالانه مستمر در بازار و درآمد را به ثبت رسانده است، خوشایند است، یک واقعیت وحشتناک کشف شده است - میزان ترک تحصیل در ورزشگاه در هشت هفته اول پس از پیوستن به باشگاه ورزشی حدود 80 درصد است. این موضوع استفاده از نرم افزار مدیریت باشگاه برای حفظ اعضای خود، گسترش بهترین خدمات و جذب مشتریان بیشتر را برای مالکان باشگاه بسیار مهم می کند.
نرم افزار مدیریت باشگاه چه می کند؟ نرم افزار مدیریت باشگاه با نام های مدیریت انجمن یا نرم افزار عضویت نیز شناخته می شود. به این ترتیب، برای رسیدگی به سوابق و جزئیات عضویت طراحی شده است. داشتن چنین اطلاعاتی ارائه خدمات با کیفیت به اعضا مانند رزرو، قرار ملاقات و زمان بندی را تسهیل می کند. همچنین صاحبان باشگاه را قادر می سازد تا به اعضای وفادار، فعال و طولانی مدت تخفیف، تبلیغات و جوایز ارائه دهند.
رویکرد مشتری مداری یا مشتری محوری برای همه مشاغل کار می کند، بیشتر برای مدیریت باشگاه، زیرا یک فعالیت خدمات محور است. مالکان باشگاه باید اطمینان حاصل کنند که از اعضا مراقبت می شود و نرم افزار مدیریت باشگاه از آن مراقبت می کند. انجام سلف سرویس، رزرو یا برنامه ریزی خود را از طریق پلتفرم برای اعضا آسان می کند. همچنین مشکلات مربوط به صورتحساب و پرداخت را برطرف میکند، زیرا پلتفرمهای مدیریت باشگاه میتوانند روشهای پرداخت امن را چه به صورت آنلاین از طریق درگاههای پرداخت یا از طریق کارتهای اعتباری/دبیت مدیریت و پردازش کنند.
برای مالک یا کسبوکار، علاوه بر پرداخت سریع و ایمن، نرمافزار مدیریت باشگاه، خودکارسازی کمپینهای بازاریابی، برنامهریزی صاف و مدیریت کارآمد دادههای مشتری/مشتری را ممکن میسازد. همچنین امکان ایجاد درس های آموزشی یا برنامه های تمرینی را برای مدیریت اهداف سلامتی و ترسیم پیشرفت و بهبود مشتریان فراهم می کند.
در مجموع، نرم افزار مدیریت باشگاه به مالک باشگاه کمک می کند تا بهترین تجربه خدمات مشتری را ارائه دهد. این به تنهایی نتایج مطلوب بسیاری دارد - وفاداری مشتریان را تقویت می کند و آنها را حفظ می کند و تبلیغات شفاهی در مورد برند و تاسیس شما را تشویق می کند که می تواند منجر به مشتریان جدید بیشتری شود. این می تواند تأثیر مثبتی بر سود شما داشته باشد که هدف هر کسب و کاری است.
نرم افزار مدیریت باشگاه چگونه کار می کند؟ نرم افزار مدیریت باشگاه امروزی عمدتاً یک راه حل میزبان ابری است که از فناوری اینترنت و راحتی اتصال استفاده می کند. بدون نصب گیج کننده و بدون محدودیت مکان بیشتر مانند استقرار در محل. همه چیز به صورت آنلاین با پورتال وب خود شما انجام و مدیریت می شود. چه یک موسسه واحد یا یک کسب و کار چند مکان داشته باشید، و صرف نظر از اینکه ده ها مشتری یا صدها مشتری از آنها دارید، نرم افزار مدیریت باشگاه دارای ویژگی ها و قابلیت های مقیاس پذیر برای مدیریت هر نوع عملیات مدیریت باشگاه است.
در ابتدایی ترین سطح خود، نرم افزار مدیریت باشگاه به این روش کار می کند.
مشتری در وب سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی شما قرار ملاقات می گذارد و برنامه ریزی می کند مشتری فرم را برای جزئیات اطلاعات در سایت یا صفحه شما پر می کند سیستم برنامه زمانی را تایید می کند و به شما و مشتری اطلاع می دهد. اگر تغییرات برنامه یا عدم نمایش وجود داشته باشد، سیستم مشتری را برای تاریخ های موجود مجدداً برنامه ریزی می کند. سیستم مجدداً به شما و مشتری اطلاع می دهد و قرار جدید را تأیید می
کند. مشتری هزینه یا هر هزینه دیگری را به صورت آنلاین پرداخت می کند و سیستم پرداخت را پردازش می کند.
مشتری در تاریخ برنامه ریزی شده ظاهر می شود و کارکنان یا مربی اطلاعاتی در مورد برنامه تمرینی مشتری در رایانه لوحی خود دریافت می کنند.
اگر مجموعهای از برنامهها/قرارها وجود داشته باشد، سیستم تاریخها را سازماندهی و تقویم میکند، به شما و مشتری اطلاع میدهد، و مجوز چند بازدیدی یا ورود را ترتیب میدهد.
موارد فوق فقط فعالیت های ظاهری هستند. نرم افزار مدیریت باشگاه می تواند حقوق و دستمزد کارکنان، منابع شرکت، پروفایل مشتری، حضور مشتری، گزارش مالی، نقطه فروش، بازاریابی و تبلیغات، یادآوری خودکار، پر کردن مجدد خودکار، ردیابی ارجاع، ردیابی پیشرفت، ذخیره سازی و مدیریت متمرکز داده ها/اطلاعات، نرم افزار را مدیریت کند. ادغام و سازگاری با تلفن همراه، پورتال جامعه، مجوزهای چند بازدید، ایمیلهای چند زبانه اعضا، سیستم ثبت نام و مجموعهای از وظایف و فرآیندهای عملیاتی یا اداری دیگر.
نرم افزار مدیریت باشگاه چیست؟ همانطور که می بینید، این ابزار همه کاره و چند وظیفه ای شما برای مدیریت عملیات کلوپ خود از انتها به انتها است.
مزایای متعددی وجود دارد که می توانید از پیاده سازی و ضرورت مدیریت باشگاه مشتریان به دست آورید. در اینجا مهمترین آنها ذکر شده است:
ابزارهای بهرهوری مانند نرمافزار مدیریت باشگاه، از قدرت اتوماسیون برای سادهسازی و سرعت بخشیدن به کارهای روتین مانند ورود دادهها استفاده میکنند تا در زمان و تلاش برای کارکنان شما صرفهجویی کنند و در عین حال خطاها را به حداقل برسانند.
نرمافزار مدیریت باشگاه، بهویژه پلتفرمهای آنلاین، فضای ذخیرهسازی ابری امن را برای اطلاعات، سوابق و تراکنشهایی مانند جزئیات شخصی و کارت اعتباری اعضا فراهم میکند. ویژگیهای امنیتی پیشرفته برای اطمینان از دسترسی افراد مجاز به اطلاعات محرمانه ارائه شده است.
پلتفرمهای مدیریت باشگاه امروزی دارای قابلیتهای یکپارچهسازی قدرتمندی هستند که با سیستمهای تجاری شخص ثالث، خدمات و برنامههایی که استفاده میکنید مانند CRM، دروازههای پرداخت، رسانههای اجتماعی، حسابداری، و نرمافزارهای چت و ارتباطات و بسیاری دیگر کار میکنند.
اعضای باشگاه می توانند از پورتال ها و انجمن های آنلاین ایجاد شده توسط نرم افزار برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود با سایر کاربران استفاده کنند. جوامع آنلاین حس رفاقت را ایجاد می کنند که رضایت، حفظ و وفاداری اعضا را بهبود می بخشد.
اکثر نرم افزارهای مدیریت باشگاه دارای ویژگی های بازاریابی، تبلیغاتی و نام تجاری هستند تا به شما کمک کنند تا با اعضای بالقوه ارتباط برقرار کنید و همچنین اعضای موجود را تشویق کنید تا از امکانات و خدمات شما به طور گسترده تر استفاده کنند.
چرا از نرم افزار مدیریت باشگاه استفاده کنیم؟ به عبارت ساده، کار را برای شما، مدیر، آسانتر میکند. مزایای نرم افزار مدیریت باشگاه را می توان به سه دسته بندی کرد:
کارکنان مولدتر و عملیات کارآمدتر، نتایج مورد انتظار وظایف و فرآیندهای ساده و خودکار است. دیگر هیچ آشفتگی در برنامه ها و قرارهای ملاقات با هم تداخل ندارند. همه چیز دقیقاً در تقویم شما با اعضایی که به درستی رزرو شده، برنامه ریزی شده اند و تمرین و سایر نیازهای آنها از قبل برنامه ریزی شده است، مطابقت دارد. عملکرد کسب و کار تجزیه و تحلیل، نظارت و ردیابی می شود. امور مالی و حسابداری از طریق اظهارات و گزارش های دقیق بهینه می شوند. فعالیت های کارمند/کارکن، حضور و تکلیف در مقابل اعضا و مشتریان مدیریت و هماهنگ می شود. نیازی نیست نگران مدیریت خرد همه جزئیات و کارهای روزمره باشید زیرا نرم افزار مدیریت باشگاه می تواند از آن ها برای شما مراقبت کند. سهولت و راحتی مشتری از پیوستن به باشگاه شما، سوار شدن به هواپیما، ورود به محل، برنامهریزی و برنامهریزی یک برنامه تمرینی با مربیان باشگاه، و پرداخت هزینه خدمات شما، همه چیز در سمت عضو یا مشتری توسط نرمافزار مدیریت مشتری تسهیل میشود. . علاوه بر این، این نرم افزار می تواند به شما کمک کند تا برای مشتریان فعال و وفادار، تبلیغات و جوایزی ایجاد کنید و به اعضای جدید تخفیف بدهید. راحتی که به مشتریان ارائه میدهید، تأثیر مثبتی بر مشتریان شما
خواهد داشت که بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
نرم افزار مدیریت باشگاه آنلاین برخی از دقیق ترین اقدامات را برای محافظت از داده های حیاتی مشتری و کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد. پروتکلهای امنیتی، رمزگذاری و اقدامات احراز هویت برای جلوگیری از نفوذها و هکها و اطمینان از یکپارچگی اطلاعات حساس مربوط به مشتریان و تراکنشهای شما ارائه میشود.
برخی از ویژگی های کلیدی نرم افزار مدیریت باشگاه به شرح زیر است:
مدیریت عضویت با یک پایگاه داده متمرکز اعضا، می توانید سوابق اعضا را ویرایش و ذخیره کنید. به راحتی اطلاعات اعضا را جستجو کنید. و عضویت ها را ارتقا یا کاهش دهید.
شما می توانید به سرعت اعضا را رزرو کنید یا یک لیست انتظار برای مقابله با قرارهای لغو شده ایجاد کنید.
این به شما یا کارکنانتان امکان میدهد جلسات و قرارها را رزرو کرده و مجدداً برنامهریزی کنید، مشتریان را از قرار ملاقاتهایشان از طریق ایمیل مطلع کنید، یا برنامههایشان را بهطور خصوصی در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
زمان سنجی کارکنان جدول زمانی، تکالیف و برنامه کاری کارکنان، کارکنان پشتیبانی، مربیان و مربیان را مدیریت و سازماندهی می کند.
برخی از نرمافزارهای مدیریت باشگاه دارای ویژگیهای پردازش پرداخت داخلی هستند، در حالی که برخی دیگر با پردازشگرهای پرداخت و درگاهها ادغام میشوند تا پرداختهای عضویت را از طریق کارتهای اعتباری، پول نقد، بدهی مستقیم، انتقال سیمی یا فرم آنلاین بپذیرند.
این به شما امکان میدهد از طریق برنامههای وفاداری، مزایا، کارتهای هدیه و تخفیفها را به اعضا اعطا کنید. همچنین میتوانید اعلانهای رسانههای اجتماعی، ایمیلهای خودکار، و پیامهای متنی را برای همه اعضا در مورد پیشنهادها و تبلیغاتی که میتوانند از آن استفاده کنند ارسال کنید.
شما می توانید گزارش های مفیدی در مورد جزئیات اعضا، فروش ماهانه، موجودی، روند کسب و کار، ارقام مالی یا تجزیه و تحلیل عملکرد ایجاد کنید تا به شما دیدگاهی از تمام جنبه های عملیات خود ارائه دهید. دسترسی اعضا نرمافزار مدیریت باشگاه میتواند با دستگاهها و گجتهای
تخصصی یا حتی با تلفن هوشمند اعضا ارتباط برقرار کند تا اسکن بیومتریک یا بارکد را برای ورود و خروج آنها فعال کند.
انجمن های اعضا اعضای باشگاه شما می توانند از انجمن ها یا گروه های آنلاین برای گفتگو و اشتراک گذاری فایل ها با سایر کاربران استفاده کنند.