باشگاه مشتریان

کمک به کسب و کارها در بهبود چرخه مدیریت مشتریان

باشگاه مشتریان

کمک به کسب و کارها در بهبود چرخه مدیریت مشتریان

راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان برای رستوران

در فضای رقابتی رستوران‌ها، جایی که انتخاب‌های مشتریان فراوان است، صاحبان رستوران‌ها دائماً به دنبال راه‌های نوآورانه برای جذب و حفظ مشتریان ارزشمند خود هستند. این تلاش برای وفاداری مشتری باعث افزایش تمایل صاحبان غذاخوری‌ها به استفاده از برنامه‌های وفاداری رستوران شده است که به عنوان نرم‌افزار باشگاه مشتریان یا برنامه‌های پاداش دهی نیز شناخته می‌شود. در این مقاله، در مورد نرم‌ افزار باشگاه مشتریان رستوران صحبت می‌کنیم و برخی از‌ایده‌های خلاقانه برنامه وفاداری رستوران را بررسی می‌کنیم که به شما اطمینان می‌دهد که به کار بردن آن‌ها باعث می‌شود، مشتریان وفادار راضی و خوشحال بمانند.

نرم‌ افزار باشگاه مشتریان رستوران چیست؟
نرم‌ افزار وفاداری رستوران، سیستمی است که رستوران‌ها برای پاداش دادن به مشتریان در ازای مراجعات مکرر راه‌اندازی می‌کنند. درواقع این برنامه‌ها استراتژی‌هایی هستند که طی آن رستوران‌ها برای بازگشت به به مشتریان پاداش می‌دهند. هنگامی که به آن ملحق می‌شوید، برای هر مراجعه، سفارش یا هر مبلغ خرج شده، پاداش، امتیاز یا اعتبار به دست می‌آورید. این جوایز می‌تواند شامل تخفیف، اقلام رایگان یا پیشنهاد‌های انحصاری باشد. هدف اصلی برنامه‌های وفاداری رستوران، ایجاد روابط قوی و بلندمدت با مشتریان، تقویت حفظ مشتری، افزایش دفعات مراجعه و افزایش درآمد است.
نرم افزارهای باشگاه مشتریان رستورانی می‌توانند از روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف استفاده کنند. بیایید رستوران‌های تکراری را در نظر بگیریم. برای مثال، مشتریانی که کارت باشگاه مشتریان دارند، ممکن است در دهمین وعده غذایی خود تخفیف زیادی دریافت کنند. مشتریانی که بیش از یک بار رستوران شما را رزرو می‌کنند، می‌توانند واجد شرایط یک پیشنهاد ویژه باشند. برای اجرای این برنامه‌ها، باید از نرم‌ افزار‌های وفاداری مناسبی که برای رستوران طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

برنامه پاداش وفاداری رستوران معمولاً شامل موارد زیر است:
  • عضویت: مشتریان معمولاً از طریق تلفن همراه، وب‌سایت یا یک کارت باشگاه مشتریان به اعضای برنامه وفاداری تبدیل می‌شوند.
  • کسب اعتبار یا امتیاز: مشتریان در ازای هر خرید یا مراجعه، اعتبار، امتیاز یا جوایزی دریافت می‌کنند.
  • گروه‌بندی: برخی از نرم‌افزار‌ها ساختار‌های لایه‌بندی دارند که مشتریان می‌توانند با جمع‌آوری امتیاز یا اعتبار بیشتر، به سطوح بالاتر با مزایای قابل توجه‌تری ارتقاء یابند.
  • پاداش‌ها: اعضای وفادار مشوق‌هایی مانند تخفیف، غذای رایگان (مانند سالاد رایگان یا نوشیدنی رایگان)، یا پیشنهاد‌های ویژه به عنوان تشکر بابت وفاداری دریافت می‌کنند.
  • شناخت مشتری: بسیاری از برنامه‌ها بر اساس ترجیحات و رفتار مشتری، از داده‌ها برای شخصی‌سازی پیشنهادات استفاده می‌کنند.
  • برقراری ارتباط: رستوران‌ها اغلب از طریق پیام‌های متنی یا نرم‌افزار‌ها پیام‌هایی به مشتریان ارسال می‌کنند تا به اعضا درباره فروش ویژه، جشنواره‌ها و… ، به عنوان مثال، وعده‌های غذایی رایگان اطلاع دهند.

مزایای برنامه‌های وفاداری رستوران
دلایل زیادی وجود دارد که چرا نرم افزار باشگاه مشتریان باعث افزایش تعامل و حفظ مشتری رستوران می‌شود. تقریباً نیمی از همه افرادی که به رستوران مراجعه می‌کنند، حداقل در یک باشگاه مشتریان عضوئ هستند. اگر رستوران‌های دیگر از امتیازات و برنامه‌های وفاداری برای جذب مشتریان خود استفاده می‌کنند (و شما اینطور نیستید) در تجارت تکراری ضرر می‌کنید. یک برنامه وفاداری ممکن است جزء کلیدی مدیریت رستوران به نظر نرسد، اما می‌تواند برای ایجاد مشتریان وفادار کاملاً حیاتی باشد. هنگامی که مشتریان برای خرید‌های خود پاداش دریافت می‌کنند، در واقع تمایل دارند بیشتر خرج کنند. این وضعیت را به یک حالت برد-برد واضح تبدیل می‌کند! علاوه بر این، مزایای فراوان دیگری نیز وجود دارد. اگرچه راه‌اندازی یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای وفاداری مشتری کار زیادی است، اما مطمئناً ارزش آن را دارد. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا رستوران شما باید آن را در نظر بگیرد:

۱. نرم‌ افزار باشگاه مشتریان، مشتری وفادار ایجاد می‌کند.
برنامه وفاداری، انگیزه‌ای برای بازگشت ارائه می‌دهد. ۶۹ درصد از مشتریان گفتند که پلتفرم‌های وفاداری آن‌ها را به رستوران باز می‌گرداند. جذب مشتریان جدید هیجان‌انگیز است، اما رستوران شما باید متعهد به حفظ مشتری و رشد تعداد مشتریان وفادار باشد. از نظر ایجاد یک رابطه بلندمدت بین رستوران شما و مشتریان، ۷۶ درصد از مصرف‌کنندگان گزارش دادند که برنامه‌های وفاداری بخش عمده‌ای از رابطه آن‌ها با برند‌ها هستند.

۲. برنامه‌های وفاداری می‌توانند فروش را افزایش دهند.
۴۹ درصد از مصرف‌کنندگان موافقت کردند که پس از پیوستن به یک باشگاه مشتریان، بیشتر خرج می‌کنند. برای مشتریانی که معمولاً هزینه‌های کمتری دارند، محققان دریافتند که وقتی بخشی از یک سیستم وفاداری بودند، انگیزه بیشتری نسبت به هزینه‌های معمول داشتند. به طور کلی، برنامه‌های وفاداری عادات مصرف‌کننده را به نفع رستوران شما تغییر می‌دهد.

۳. داده‌های ارزشمند مشتری را دریافت کنید.
داده‌ها بسیار ارزشمند هستند و برنامه‌های وفاداری می‌توانند داده‌هایی را درباره مشتریان شما مانند تاریخچه سفارش، ترجیحات غذایی، سن، مکان و حتی روز تولد آن‌ها جمع‌آوری کنند. با این داده‌ها، رستوران شما می‌تواند تجربه جذاب‌تری را هنگام ارائه پاداش به مشتری ارائه دهد. همچنین، چه کسی یک پیشنهاد رایگان یا ویژه برای تولد خود را دوست ندارد؟ اگر به‌دنبال اطلاعات مشتری خاص هستید، یک نظرسنجی ایجاد کنید (و امتیاز‌های هدیه را به عنوان انگیزه ارائه دهید! ). با داده‌ها و اطلاعات تماس مشتریان، رستوران شما می‌تواند بازاریابی شخصی‌سازی شده برای مشتریان (مانند اعلان‌های پیامکی، تبلیغات‌ایمیلی و موارد دیگر) ایجاد کند.

۴. مشتریان وفادار مشتریان جدیدی را وارد می‌کنند.
یکی از بهترین اشکال بازاریابی، بازاریابی دهان به دهان است و این امر به ویژه در مورد رستوران‌ها صادق است. توصیه‌های مستحکم از مشتریان فعلی یک راه مطمئن برای وارد کردن مشتریان جدید به رستوران شما است. اگر رستوران شما از قبل تجربه‌ای عالی برای مشتری ایجاد و مزایایی را برای ورود مکرر به او ارائه می‌دهد، این موضوع باعث می‌شود مشتریانتان شما را تبلیغ کنند. وقتی مشتری وفادار دارید، دقیقاً همین اتفاق می‌افتد. این نوع بازاریابی کاملاً رایگان است!

برای مشاهده نمونه هایی از برنامه‌های تشویقی در رستوران به لینک زیر مراجعه نمایید:

راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان برای کلینیک زیبایی

در دنیای رقابتی امروز، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی برای کلینیک‌های زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین علت در چند سال اخیر اغلب کلینیک زیبایی نیز مانند خیلی از کسب و کار‌های دیگر اقدام به راه‌اندازی نرم‌افزار باشگاه مشتریان نموده‌اند تا به این هدف دست یابند. این نرم‌افزار با ارائه اعتبار و امتیاز و مزایا و پاداش‌های مختلف به مشتریان، آن‌ها را به مراجعه مجدد و استفاده بیشتر از خدمات کلینیک تشویق می‌کند. کلینیک‌های زیبایی با استفاده از نرم‌ افزار باشگاه مشتریان و برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانند مشتریان خود را جذب و حفظ نمایند و در کسب و کار خود به موفقیت دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم، به مراحل راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان، نحوه انتخاب بهترین نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای کلینیک‌های زیبایی، بررسی مزایای آن، و همچنین استراتژی‌های افزایش مشتری با استفاده از این نرم‌افزار بپردازیم.


انتخاب نرم‌افزار باشگاه مشتریان کلینیک زیبایی

انتخاب نرم‌افزار باشگاه مشتریان کلینیک مناسب و پیاده‌سازی آن به طور صحیح، گامی مهم در جذب و حفظ مشتریان مجموعه شما است. پیش از انتخاب بهترین نرم‌افزار باید یک سری موارد را مشخص نمایید که در ادامه آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • مشخص کردن نیاز‌های خود: قبل از انتخاب نرم‌افزار باشگاه مشتریان، ابتدا نیاز‌های خود را به طور دقیق مشخص نمایید. برای مثال، بررسی کنید که بودجه شما چقدر است؟ به چه امکاناتی نیاز دارید؟ تعداد مشتریان شما چقدر است؟
  • بررسی نرم‌افزار‌های مختلف: نرم‌افزار‌های باشگاه مشتریان گوناگون و با قابلیت‌ها و قیمت‌های متنوع در بازار ارائه می‌شوند. قبل از انتخاب، چند نرم‌افزار مختلف را را مورد بررسی قرار دهید و امکانات، مزایا و قیمت آن‌ها را با هم مقایسه نمایید.
  • توجه به پشتیبانی و خدمات پس از فروش: یکی از مهمترین موارد در هنگام خرید یک نرم‌افزار، پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن است. به دنبال نرم‌افزاری باشید که پشتیبانی آن قوی بوده و در تمام مراحل راه‌اندازی و استفاده از باشگاه همراه شما باشد.
  • نیاز‌های مجموعه شما: به کمک قابلیت‌های نرم‌افزار باشگاه مشتریان، امکان شناسایی مشتریان وفادار، افزایش تعداد مشتریان و رضایت آن‌ها، میسر می‌گردد که می‌تواند منجر به افزایش درآمد کلینیک شود.


مراحل پیاده‌سازی و راه‌اندازی نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای کلینیک

  • آگاهی از آنچه مراجعین از ما می‌خواهند
  • تهیه کردن ابزار‌های لازم جهت تأمین نیاز مراجع
  • مشخص نمودن اهداف کلینیک
  • انتخاب و خرید نرم‌افزار مناسب
  • جمع‌آوری اطلاعات مشتریان و وارد کردن در نرم‌افزار
  • طراحی سناریو، روش‌های عضویت، کسب امتیاز و اعتبار در باشگاه
  • مشخص نمودن روش‌های گروه‌بندی مشتریان
  • تعیین عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان
  • آموزش پرسنل خود در مورد نحوه استفاده از نرم‌افزار
  • راه‌اندازی نرم‌افزار
  • معرفی نرم‌افزار به مراجعین و نحوه دریافت اعتبار، امتیاز، تخفیف و سایر مزایا
  • پیاده‌سازی و استفاده صحیح از نرم‌افزار باشگاه مشتریان کلینیک، می‌تواند به شما در جذب و حفظ مشتریان، افزایش سهم مشتریان در سبد خدمات، برندسازی و ارتقای اعتبار کلینیک شما کمک کند.

 

مزایای استفاده از نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای کلینیک

راه‌اندازی باشگاه مشتریان در کلینیک‌های زیبایی مزایای متعددی دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • افزایش وفاداری مشتریان: با ارائه اعتبار، امتیاز، تخفیف و پاداش به مراجعین، آن‌ها را به مراجعه مجدد و استفاده بیشتر از خدمات کلینیک تشویق می‌کنید.
  • جذب مشتریان جدید: مشتریان وفادار، مجموعه شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کنند و به جذب مشتریان جدید کمک می‌کنند.
  • برندسازی و افزایش اعتبار: استفاده از نرم‌افزار باشگاه مشتریان، نشان‌دهنده اهمیت شما به مراجعین و جلب رضایت آن‌هاست. همین موضوع به ارتقای نام و اعتبار کلینیک شما کمک می‌کند.
  • مدیریت بهتر مشتریان و جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها: به کمک نرم‌افزار باشگاه مشتریان، می‌توانید اطلاعات ارزشمندی از نیاز‌ها و رفتار مشتریان خود جمع‌آوری نمایید. با استفاده از این اطلاعات نیز می‌توانید خدمات بهتر و هدفمندتری به مشتریان ارائه دهید.
  • افزایش رضایت مشتریان: با ارائه خدمات بهتر و مزایای ویژه به مشتریان، باعث بهبود تجربه آن‌ها و افزایش رضایتشان می‌شوید.
  • افزایش درآمد: نرم‌افزار باشگاه مشتریان با افزایش تعداد مشتریان و جلب رضایت آن‌ها، می‌تواند به افزایش درآمد کلینیک زیبایی کمک کند.

راهنمای راه اندازی باشگاه مشتریان

 باشگاه مشتریان یکی از ابزارهای مهم وفاداری مشتریان است که این روزها توجه بسیاری از سازمان‌ها را به خود جلب کرده است. به طوری که برندهای معتبر در تلاش هستند از طریق راه اندازی باشگاه مشتریان ارتباط عاطفی و دوطرفه ای را با مشتریان خود برقرار نمایند. نرم افزار باشگاه مشتریان ستون اصلی راه اندازی یک سیستم مدیریت مشتری است. کسب و کارهای مختلف از بانک‌های بزرگ تا فروشگاه‌های کوچک و… همگی به دنبال راه اندازی یک باشگاه مناسب مشتریان خود هستند. برای این منظور لازمست مراحلی را طی کنند که بتوانند یک باشگاه مشتری اثربخش ایجاد نمایند. باشگاه مشتریان فقط یک نرم افزار نیست، بلکه مجموعه‌ای از ابزارهای سخت افزاری و نرم افزای است که بصورت یکپارچه و هدفمند عمل می‌کند، در این مقاله سعی شده تا شما با سیستم جامع باشگاه مشتریان آشنا شوید و از مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان اطلاع کسب نمائید.

مراحل اصلی ایجاد سیستم باشگاه مشتریان
  • طراحی باشگاه مشتریان
مهم‌ترین گام در راه اندازی باشگاه مشتریان، طراحی سناریو است. هر سیستم باشگاه مشتریانی نیاز به یک طرح و سناریوی خاص دارد تا از طریق آن بتوان نوع کاربری باشگاه مشتریان را مشخص نمود. در صورتی که یک سناریو مناسب با کسب و کار طراحی شود می‌توان مزایای باشگاه مشتریان را تعریف کرد و از طریق آن رابطه‌ای سودمند و دوطرفه میان برند و مشتریان ایجاد نمود. مواردی که باید در هنگام طراحی سناریو مورد توجه قرار گیرد شامل گروه بندی، نحوه امتیازدهی و اعتباردهی و دیگر سیاست‌های اجرایی است.

  • نرم افزار باشگاه مشتریان
نرم افزار باشگاه مشتریان اصلی ترین بخش باشگاه مشتریان است، که ارتباط میان تمام بخش‌های باشگاه را برقرار می‌کند. در واقع نرم افزار باشگاه مشتریان یک سیستم نرم افزاری هوشمند و هدفمند است که می‌تواند فرآیند وفادارسازی مشتریان یک مجموعه را با ساده‌ترین مکانیزم مدیریت نماید. هر چقدر که پیاده سازی این نرم افزار وفاداری اصولی‌تر و کامل‌تر انجام گیرد، برنامه وفاداری شما نیز تاثیرگذارتر عمل خواهد کرد. ماژول های نرم افزار وفاداری باشگاه مشتریان به شما این امکان را می دهد که بتوانید سیاست‌های مختلفی را در باشگاه خود پیاده سازی کنید. متناسب با نوع کسب و کار و سیاستی که دارید و بسته به اینکه قصد استفاده از کدام یک از انواع باشگاه مشتریان را دارید، نرم افزار باشگاه مشتریانی که برای شما کاربرد دارد نیز متفاوت خواهد بود. ملاک اصلی خرید نرم افزار باشگاه مشتریان، مطابقت آن با نیازهای شما خواهد بود و قیمت باشگاه مشتریان به هیچ عنوان ملاک خوب یا بد بودن آن نیست. نرم افزار باشگاه مشتریان کارت پرداز که در سایت https://customer-club-software.ir/ معرفی شده است کامل‌ترین نرم افزاری است در بین نرم افزارهای موجود است. هر نوع طرح تخفیفی و وفادار سازی بوسیله آن امکان پذیر است.

  • کارت باشگاه مشتریان
کارت باشگاه مشتریان یا کارت مشتریان وفادار نیز یکی از ابزارهای لازم جهت راه اندازی سامانه باشگاه مشتریان است که اعطای آن به مشتریان بالقوه می‌تواند اثربخش ترین راه‌های ماندگاری در ذهن آنان باشد. ضمن اینکه کارت باشگاه مشتریان می‌تواند یکی از بهترین راه‌های جذب مشتری جدید باشد. از آنجایی که این کارت حاوی اعتبار است، مشتری آن را به امید اینکه روزی از اعتبار داخل کارت استفاده کند نزد خود نگه می‌دارد. حتی ممکن است کارت خود را به دیگران نشان بدهد که این کار نوعی تبلیغ ناخواسته از طرف مشتری برای برند شما خواهد بود.

  • سخت افزار مورد نیاز در باشگاه مشتریان
زمانی که یک مشتری برای اولین بار به شما مراجعه می‌نماید، می‌توانید او را در باشگاه خود ثبت نام نمائید یک کارت باشگاه مشتریان به اعطا کنید. بدین ترتیب شما باید در مراجعات بعدی مشتری و پس از هر بار خرید، تراکنش‌های او را ثبت نمائید. همچنین می‌توانید بر اساس سیاستی که برای باشگاه مشتریان خود دارید، در هر بار خرید مشتری به وی امتیاز، اعتبار و یا تخفیفی را اختصاص بدهید. برای استفاده از کارت به سخت افزارهایی نیاز دارید که از جمله آن‌ها ریدر یا دستگاه کارت خوان است.

منبع: مهرنیوز